نگاشته شده توسط: poshtekooh | اکتبر 28, 2008

تصاویری از آلاشت زادگاه رضا شاه به همراه خانه پدری وی! (ایرانگردی پاییزی)

شهرستان آلاشت – از تهران که به سمت شمال از طریق جاده فیروزکوه حرکت میکنیم بعد از پل سفید نرسیده به شهر زیبای زیرآب جاده ای است سمت چپ (دقیقا بعد ار پلیس راه) به سمت آلاشت در دل سوادکوه تاریخی و زیبا به ارتفاع نزدیک به 2700 متر

جاده ای پر پیچ و خم و البته مقداری نامساعد! اوایل جاده مملو از معادن ذغال سنگ هست و بعد از ارتفاع گرفتن وارد جنگلهای زیبای و مه گرفته آلاشت میشویم (عکسها در پستهای بعدی فرستاده میشود) که در نهایت به آلاشت منتهی میشود که بر فراز ابرها قرار دارد – زادگاه رضا شاه!

پس از ورود به شهر زیبایی خاصی چشم آدم رو میگیره – کوچه های باریک و خانه های قدیمی که در هر یک درخت به وجود دارد و بوی میوه به تمام منطقه رو فرا گرفته – پرسون پرسون به موزه مردم شناسی شهر میرسیم که همان خانه پدری رضا شاه است که به موزه مردم شناسی تبدیل شده که البته تعطیل هست!

از سر جاده آلاشت تا خود آلاشت 35 کیلومتر هست که یک پمپ بنزین هم در خود آلاشت هست! زیاد نگران نباشید – ولی به جاده اطمینان نکنید که خرابی زیاد دارد!

عکس اول خانه زادگاه رضا شاه هست! (البته محلی ها میگن که وی فقط در اینجا به دنیا اومده و بعد از به دنیا اومدن مادرش به تهران کوچ میکنه)

Responses

  1. عالي بود.خودت گرفتي؟!

    ——————————-
    دمت گرم دیگه بابا اینجا همه عکسها مال خودم هست

  2. خيلي خوب بود متشکر

  3. همیشه این کشور از بغض روستایی جماعت نسبت به شهری جماعت رنج برده…

  4. مرسی جالب بود

  5. سلام:
    چه تصاویرجالبی.
    ممنونم که ماراهم از سفرت بهره مندکردی.

  6. هیلی جان تولید محتوی کردن خصوصا چیزهای که امکان دیدنش برای خیلیها نیست قابل تقدیر هست!
    بنده بی وکالت از وردپرسیها از شما تشکر میکنم 😉

    ————————————–
    خیلی مخلصیم فضول جان – خوشحالم که جالب بود برات – دوست داشتنیه وقتی که آدم چیزی رو که دیده با بقیه به اشتراک بذاره!!

  7. سلام
    جالب بود امیدوارم که به زودی فکر به حال این روستاهای زیبا بشه.
    🙂

  8. منظور از بغض روستایی جماعت چیه؟
    این کشور از اکثریت نادانی مثل شما رنج بسیار بیشتری برده؟
    xtrementalist

  9. سلام ،مرسی از تصاویر زیباتون ؛ اگر فرصت داشتید لطف کنید سری به بخش بند÷ی شرقی شهرستان بابل هم بزنید. خیلی سر سبز و زیباست. ممنون.

  10. سلام.واقا دستت درد نکنه خیلی عالی بود

  11. ابا سپاس از زحمات شما

  12. با تشکر لذت بردیم

  13. من الاشتی هستم خواستم چند تا عکس واستون بفرستم

    ————————-
    خیلی خوشحال میشم برام بفرستی! حتما استفاده میکنم
    hillbilly5037@yahoo.com

  14. من بزرگ شده ی الاشتم الاشت رخش سواد کوه

    • تصاویری از سنگ رج اگر هست می خواهم

    • سلام جناب آقای احمدیان من داداش آقامحمودم.الاشت خیل ره بلا مره بنه..جانم
      غمخوار بروسلی

  15. wwww.alashtpic.blogfa.comm

  16. خیلی متاسفم که اشخاصی نادان و کور دم از بغض روستایی میزنند و مدعی هستند:
    «همیشه این کشور از بغض روستایی جماعت نسبت به شهری جماعت رنج برده…»

    خدا بهشان عقل و چشم بدهد.

  17. سلام من بچه شاهی هستم قائمشهر فعلی خودم چند باری شخصاً به اون محل رفتم ولی متاسفانه پیدا کردن خونه رضاخان تو آلاشت کار حضرت فیل چون حتی یه تابلو واسش نزاشتن. متشکرم

  18. پشت کوهی عمه اته

    ————————–
    اتفاقا درست گفتی!

  19. خاطراتی تلخ وشیرین از این سرزمین دارم به فدای خاک پاکت ای سرزمین مادری

  20. سلام الاشت عشق من است

  21. زندگی در مه الاشت زندگی در بهشت است

    • Hi. Can I have your e-mail address? This is mine: jackcsmith@yahoo.com

      Thank you so much

  22. همه جای ایران سرای من است امام زاده حسن کنگه لو سنگرج لاکوم لرزنه کنگه لشت هلی دشت سرین لین الاشت افون وووووووووووووووووووووووامید به دیدار

  23. ارتفاع آلاشت از سطح دريا يعني ابهت رضا مير پنج

    سري به روستاي اراته بن هم بزنيد. از دو راهي سمت چپ

  24. ارتفاع آلاشت از سطح دريا يعني راه رفتن بر روي ابرها

    سري به روستاي اراته بن هم بزنيد. از دو راهي سمت چپ ،روستاي همجوار آلاشت

  25. خدایا ایا می شود من بار دیگر در ارتفات سیاه کوه بنشینم تا طبیعت بکر موزین وپرتاس ولفور را از بالا ببینم به امید دیدار در سنگرج

  26. سلام به همه بچه هاي با حال آلاشت.آي چه زيباست اين بهشت روي زمين.واي چه هواي ملسي داره اين آلاشت.الهي كور بشه چشمي كه نمي تونه آلاشت و آلاشتي با غيرت و ببينه.

  27. سلام .جالب بود من خودم چراتی هستم .الاشت رو خیلی دوست دارم اون طبیعت بی نظیرش و هوای مه الودش من رو یاد روزهای خوش زندگیم مینداز و امیدوارام اون اصالتش و قدیمی بودنش همیشه پا بر جا بمونه و اسیر دست ساخت و ساز نشه .ای میل ندارم. با تشکر09119182103.

  28. افشین رجبی آلاشتی:از اینکه در مورد آب و خاک پدری مطلب خوندم (نیمه های شب تو عسلویه)لذت بردم

  29. واقعا دمت گرم.من خودم اینجا اومدم.اما متاسفانه عکس نگرفته بودم/بچه ی اندیمشک

  30. الاشت بهشت گمشده نیه بلکه گمشده بهشت.
    به خدا…
    اره برار جان.چچی فکر هاکردی…؟!!!!!

  31. سلام و خسته نباشی بد نبود فقط زیر عکسها توضیح بیشتری داده شود بهتر است

  32. salam dadash,chetori
    man pouyanam
    pouyane salehie alashti:D
    kheili webloget bahale
    baba b in selec meleca inghad ro0 nade nemidunan alasht kojas faghat cherto pert migan
    damet garm,fogholade kar kardi yani har2to0n fogholade kar kardid
    faghat age mishe ax bishtar bzar
    felan babye

  33. درود سلام خدا بر آنانيكه نشاني از سوادكوه بهمراه دارند.

  34. alasht beheshte 2vvom

  35. سالام آلاشت خیلی زیباست.من عاشق آلاشتم آخه سرزمین پدری .من از انجا فرسنگها دورم در غربت ولی با دیدن این عکس ها خیلی شاد شدم خودم وانجا حس کردم .مرسی از این لطفتون .یه الاشتی از ماهشهر(خوزستان )

  36. خاكم سوادكوه وطنم الاشت فداي همه الاشتي هاي با مرام

  37. سلام. عالی بود . ولی وقتی هرکسی اون عکسا رو می بینه یاد نامردی های این روزگار میوفته که چرا یک کم به اون خونه و روستا نرسیدن ؟ جالبه ! بلاخراه رضا شاه کبیر که یک کار کوچیک که برا این مملکت انجام داد.چرا نمیرسن تا دیواراش خراب شه؟ انگار بعضی ها خودشون می خوان رضاشاه و از تاریخ پاک کنن!ولی به نظرتون مگه میشه همچین کاری کرد؟ نه … چون ماه هیچ وقت پشت ابر نمیمونه؟؟!!!!؟؟

  38. ای سرزمین پاک وای سرزمین جاودانه ای الاشت دوستت دارم

  39. ای خاک الاشت اگر چه از تو دورم ولی بعد از مرگم مرا بپذ یر تا دراغوش مهربانت ارام گیرم چرا که تا بودم از تو یاد کردم

  40. سلام بر الاشت وتمام الاشتی ها-درود بر رضاشاه الاشتی که نامش نه تنها در ایران بلکه در جهان جاودانه خواهد بود-با تشکر از شما که اینقدر به الاشت اهمیت می دهید-الاشت سرزمینی تنها

  41. صحبت ها و نصیحت های مرحوم آیت الله حائری مازندرانی درمسجد اراک وبعدازآن طی چند مرحله که درکتاب تاریخی پدروپسرحسین طلوعی موجود است ،خواندنی میباشد، دردیداراوّل ، رضاخان سربازصفربوده وازسوزسرمای اراک به مسجدپناه برده بودودرآنجا باایشان آشناشد،درمرحله دوّم اتفّاقی همدیگر رودیدن ،که داستانش خواندنی ونصیحت ها تکرارگردید،دیدارسوّم ودیدارهای بعدی هرکدام خواندنیست،دونکته مهّم دراین دیدارهامنظوراین حقّیرمیباشد،1_نورامیّدی که ایشان دردیدار اوّل دردل رضاخان ایجادکردن که باعٍث دلگرمی رضاخان شد2 _نصیحتی که ایشان به رضاخان درتمام دیدارهانمودن ،امّارضاخان آنراانجام نداد،وآن چیزی جز مهربانی بامردم نبود..اگرعلاقمند به مطلب هستیدبه کتاب یادشده مراجعه فرمائید.عزّت زیاد

  42. salam bar hameye kasani ke baraye irani ke koroshe kabir saskt zahmat keshidan na irani ke hata az khandane ey iran ey marze por goharash be be gerye khahim oftad farhad az babol 22 sale

  43. تاريخ خود بهترين داور خواهد بود . اميدوارم مورد بخشش بدر و بسر قرار بلکيريم و با تصميمات درست روح انان را از ازردکی برهانيم .

  44. با سلام به تمام هموطنان عزیز و گرامی علی الخصوص الاشتی های عزیز و ارجمند من شخصا نمی توانم الاشت و زیبایی ان و طبیعت بکر دست نخورده ی ان را توصیف کنم…
    الاشت بهشت برین است قدرش را بدانید.

  45. با سلام به تمام هموطنان عزیز و گرامی علی الخصوص الاشتی های عزیز و ارجمند من شخصا نمی توانم الاشت و زیبایی ان و طبیعت بکر دست نخورده ی ان را توصیف کنم…
    الاشت بهشت برین است قدرش را بدانید.

  46. الاشت خیل ره بلا مره بنه

  47. پدرمان را در خاک پاک آلاشت به خاک سپردیم» خداوند همگی رفتگان را بیامرزد و رحمت بفرماید. خان بابا دوستت دارم ……

  48. قبل حکومت این این پشت کوهی دهاتی عقده ای تهران یک ده متورم بیشتر نبود . مردانش بیشتر تریاکی .کوچه هایش خاکی و دخترانش را در ده سالگی شوهر می دادند و………

    ( منابع تاریخی متعدد از قبل دوره پهلوی)

  49. سلام : مهرداد محمدی هستم ( ملقب به مری بروسلی)

  50. سلام…میشه لطفا بگید که حدودا از تهران تا آلاشت چند ساعت راه هست و آیا اتوبوس مستقیم بذای اونجا هست؟

  51. الاشت يعني 3600 سال قدمت, الاشت يعني مردان بزرگ چون مير پنج, الاشت يعني مردمان با معرفت, الاشت يعني زندگي بر فراز ابرها, الاشت يعني (……….).
    حالا كيه كه همه ي اين چيزا رو نخواد ؟ وكتمان كنه كه الاشتيه و اين جمله رو هميشه گفتم باز هم ميگم

    ((خاكم الاشت))

  52. الاشترا با کلمات نمیتوان وصف کرد همین بس که تمدن 7000ساله ایران را یک الاشتی دوباره زنده گردانید کافی است

  53. زيباييهاي الاشت توصيفي نيست بلكه ديدني است بياييد لذت ببريدو خداوند راشاكر باشيد

  54. الاشت زادگاه وارامگاه ابدی خاندان پاکباز است

  55. اي الاشت نا مت بر قلبم حك شده است

  56. رضا خان خيلي براي ايران زحمت كشيد.من اونو به خواب ديدم كه خيلي مضطرب بود و پرسيد از ايران من چه خبر؟ باور كنيد يا نكنيد اينو راست ميگم .به اميد اينكه همه ايران و ايراني هادلهاشون خوش و لباشون خندون باشه . يعني ميشه اونروزو ماها هم ببينيم …

  57. چه زيباست زادگاه من

  58. سلام منم یک الاشتی هستم بیایم با کمک هم الاشت را به همه دنیا بشناسونیم و اجازه ندیم که تکنولوژی شکل سنتی و اصیل اون رو عوض کنه اگه تازگی ها به الاشت رفته باشین می بینین که ویلا های چند طبقه و در شکل و رنگ های مختلف دارن شکل سنتی الاشت رو بدجوری بهم می زنن که مسئول این امر شهرداری الاشته که به این نکته دقت نداره . البته نمیشه جلوی پیشرفت رو گرفت ولی میشه شکل اون رو عوض کرد .
    مخلص همه الاشتی ها
    رحیم باقری آلاشتی


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

