نگاشته شده توسط: poshtekooh | نوامبر 23, 2008

در میان رنگها، بر فراز ابرها / مسیر پاییزی زیرآب، لیند، آلاشت و دره طالار (ایرانگردی پاییزی)

باز هم از زیباییهای جاده فیروزکوه و سوادکوه! اینبار مسیر زیبا و پاییزی آلاشت!

بعد از پل سفید (حدود 7 کیلومتر) که به سمت زیر آب حرکت کنیم بعد از پلیس راه تابلو آلاشت در کنار تابلو دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه به چشم میخوره! جاده ای با آسفالت نا مناسب به دلیل تردد ماشینهای سنگین متعلق به معادن ذغال سنگ!

مسیری 35 کیلومتری تا آلاشت که کم کم جاده ارتفاع میگیره و تا ارتفاع 3000 متر بالا میره که به خود آلاشت میرسه! مسیر بسیار ناهموار هست (یکی از عکسها نشان دهنده هست) و باریک و پیچهای تند و شیب زیاد. غصه بنزین هم نخورید، یک پمپ بنزین در آلاشت هست! 🙂

کم کم به ارتفاع گرفتن جاده وارد مه و بعد هم بالای ابرها قرار میگیرید! به شهر آلاشت که میرسید بعد از پیاده شدن از ماشین اولین چیزی که در این فصل جلب توجه میکنه بوی میوه به هست که تمام شهر رو پر میکنه!! مردمان هم در خانه های بالای درخت در حال چیدن به!

میتونید با درخواست از اونها یه چندتایی به بگیرید برای پختن تاس کباب!!!! حتما این کار رو بکنید!

در ضمن از دوستان تقاضا میشه که نظرشون رو در مورد این نحوه گذاشتن عکسها به صورت کوچک که با کلیک بزرگتر میشود رو برام بگن!

برای دیدن عکسهای سایز بزرگتر بر روی عکس کلیک کنید!

برای دیدن عکسهای سایز بزرگتر بر روی عکس کلیک کنید!

1kl5 2kl1 3kl

4kl 5kl 6kl

7kl 8kl 9kl

برای دیدن عکسهای سایز بزرگتر بر روی عکس کلیک کنید!

Responses

  1. جان هر کی دوست داری عکسهات رو مثله قبل بزرگ بذار تو وبلاگ؛

    با تشکر

    ———————
    مگه روش کلیک کنی عکس بزرگ نمیاد؟!

  2. عکس های زیبایی بود و یاد آور خاطرات

    • سلام . من هم سوادكوهي هستم زيراب الان كه نظر خودمو ميگم در اصفهان هستم

  3. عالیه… عالی!

  4. دلم واقعا آب شد من عاشق این منطقه ام ولی از جاده می ترسم تازه کسی هم نیست باهاش برم ممنون واقعا که این عکسها رو گذاشتید

  5. عاشقان سرزمین کهن ایران را دوست دارم ،
    این چنین زیبا است ایران من .

  6. این شیوه ی قرار دادن عکس ها هم خیلی خوب هست .
    در دل ایرانیکا جای گرفتید !

  7. salam saed khane hili biliye poshte koohi 🙂 ye soali dashtam mamnoon misham javab bediid avllan shoma tamame axatoon ro ba ye doorbin migirin va agar javab mosbate mishe in doorbin ro moarefi konin va tozihati dar moredesh men jomle keyfiyat va gheymatesh bedin ta agar maghdoor bood ma ham yeki ebtiyae! konim chon adam ba didANE AXAYE SHOMA BE 2 CHIZ ALAghe mand mishe yeki iran gardi va digari akkasi mamnoon misham javabamo bedin ba tashakor movafagh bashin:)

    ——————————
    شما خیلی لطف دارید – اگه شما آی دی یاهو یا یه ایمیل به من بدی حتما در خدمتت هستم و جواب بهت میدم بصورت ایمیل یا پیغام 🙂

  8. بسیارجالب بود.به شماکه اینهمه وقت میگذاریدتاجاهای دیدنی مملکت خودمان رابشناسیم احترام میگذارم وخواهش میکنم باتوجه به اینکه نقشه های بسیارخوبی ازایران درسایتهای مختلف وجوددارد ، جانمائی مکانهای مورداشاره راروی نقشه نیزنشان دهید البته اگروقت وامکان داشتید؟

    ————————
    فکر بسیار جالبی هست – ممنون – حتما سعی میکنم این کار رو در مورد سفرهای آینده رعایت کنم! بیشتر برای جاهایی که ناشناخته هستند نه جاهای مشخص!

  9. سلام. نحوه گذاشتن عکسهاتون خوبه.ولی به نظر من عکس هاتون می تونه خیلی خیلی بهتر از این باشه.و رنگ های متنوعی که در فصل پاییز در ظبیعت زیبای سوادکوه هست رو نشون ندادین.در ضمن به نظر میاد که عکس هاتون بیشتر از یک زاویه گرفته شده. به هر حال از ونجا که خودم یک سوادکوهی و اهل همین خطه هستم ولی از این طبیعت زیبا دور شدم بسیار خوشحال شدم که این عکس ها رو دیدم.امیدوارم دفعه های بعدی عکس های بهتر ببینم.

  10. از ضمن تشكر وخدا قوت به شما دوستداران طبيعت سوادكوه پيشنهاد ميكنم از مناطق ييلاقي سوادكوه به خصوص از ييلاقات زيراب عكس بذاريد . همانطور كه همه مي دونن فرصت طبيعت گردي وشناختن جاذبه هاي مازندران وبه ويژه مناطق ديدني سوادكوه براي كمتر كسي ميسر وممكن است . اميد واريم تمامي كساني كه در عرصه اطلاع رساني (خبر وتصوير ) وبسط وگسترش اون به جرايد ومطبوعات وساير رسانه هاي تأثير گذار ضمن تلاش براي آگاهي بخشي به همه وياد آوري حفظ طبيعت بكر به لحاظ ارزش واقعي اون در نشر اين تفكر كه حفظ طبيعت به بكر بودن آن بستگي دارد ‘ وصد البته به همت دولت مردان براي حفظ اشتغال پايدار كه از زمينه نابودي مراتع مازندران فروش املاك به بهاي كسب در آمد وارتزاق واشتغال فرزندان صاحبان املاك صورت مي گيرد كه اين هشداري جدي به مسئولين مازندران وهمه دلسوزان واقعي اين آب وخاك .

  11. ضمن تشكر وخدا قوت به شما دوستداران طبيعت سوادكوه پيشنهاد ميكنم از مناطق ييلاقي سوادكوه به خصوص از ييلاقات زيراب عكس بذاريد . همانطور كه همه مي دونن فرصت طبيعت گردي وشناختن جاذبه هاي مازندران وبه ويژه مناطق ديدني سوادكوه براي كمتر كسي ميسر وممكن است . اميد واريم تمامي كساني كه در عرصه اطلاع رساني (خبر وتصوير ) وبسط وگسترش اون به جرايد ومطبوعات وساير رسانه هاي تأثير فعاليت ميكنن ضمن تلاش براي آگاهي بخشي به همه وياد آوري اين نكته كه حفظ طبيعت بكر به لحاظ ارزش واقعي اونه در نشر اين تفكر نيز (حفظ طبيعت به بكر بودن آن بستگي دارد)نقش تأثير گذارشونو داشته باشن ‘ وصد البته به همت دولت مردان اين مهم به سر انجام ميرسد واين مائيم كه ميتونيم از اونا بخواهيم ومي خواهيم اينو سر لوحه برنامه هاشون قرار بدن وبدونن كه با حفظ اشتغال پايدار است كه ميتوان از نابودي مراتع مازندران و فروش املاك به بهاي كسب در آمد وارتزاق واشتغال فرزندان صاحبان املاك صورت مي گيرد جلو گيري شود واين مسئله هشداري جدي به مسئولين مازندران وهمه دلسوزان واقعي اين آب وخاك است وهمه ما مسئوليم وپاسخگو موفق وپيروز باشيد .

  12. سلام می خواستم بابت عکسهای زیباتون واقعا تشکر کنم خیلی عالی بود.از طرف یک آلاشتی.sh.r

  13. سسسسسسسسسسللللللللااااااااااامممممممممممم. من خودم الاشتی هستم میخاستم بابت عکسهای زیبات تشکر کنم عالییییییییی بوددددددد.R.SH

  14. با تشکر از تصاویری زیبایی که تصویر خانه ی ما هم در آن بود .


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

