نگاشته شده توسط: poshtekooh | ژانویه 27, 2009

کاخ بارعام، استحکامات تل تخت و زندان سلیمان در محوطه پاسارگاد و یه حسرت بزرگ (ایرانگردی زمستانی)

یکی از حسرتهایی که همیشه خواهم خورد در طول سفرهایی که انجام دادم رفتن به پاسارگاد بود و تا دفعه بعد که برم این حسرت با من خواهد موند.

داستان از این قرار هست که صبح روزی که از اصفهان راه افتادم به سمت شیراز هوا ابری و بارونی و برفی بود حرکت هم مختل میشد و البته تو اون هوا نقاط دیدنی هم بیشتر میشد مانند کوه های بین شهر رضا و ایزد خواست که تو هوای ابری واقعا دیدنی هستند یا خود شهر تاریخی ایزدخواست و گردنه زیبای کولی کش تو بوران برف و بعدشم بالای گردنه وایستادن و چایی خوردن تو بوران برف هم عالمی داشت همه این مناظر و توقفها برای دیدنشون باعث شد که من ساعت نزدیک پنج بعد از ظهر، نزدیک غروب برسم به پاسارگاد بعد از رسیدن به در ورودی با نم نم بارونی که میومد متوجه شدم که تعطیل هست و زمان بازدید گذشته! افسوس خوردم که چرا در شب یک نورپردازی مناسب نباید در این محل باستانی و مهم باشه که در شب هم توریستها بتونن به راحتی محوطه رو ببینند که اونهم لذت خودش رو داره!

به هر حال با چانه زنی زیاد با نگهبان و ننه من غریبم بازی زیاد تونستیم اجازه یه چرخ سریع با ماشین رو تو محوطه بگیریم و از ماشین هم پیاده نشیم و من هم که دوربینم رو در ماشین دوستان که عقب بودند از ما و به اینجا نیومده بودند جا گذاشته بودم مجبور شدم با دوربین موبایل و در شرایط نزدیک غروب و هوای ابری چندتا عکس از کاخ بارعام و تل تخت  بگیرم (عکس مربوط به زندان سلیمان برای گذشته هست) و سریعا از محوطه خارج شم که دیگه هوا هم تاریک بود.

این داستان یه حسرت دیدن دل سیر پاسارگاد رو هنوز به دل من گذاشته تا روزی که سر فرصت گول زیباییهای جاده رو نخورم و مفصل اونجا رو ببینم! ( بابت کیفیت عکسها بازهم شرمنده)

1wr

5wr

2wr

3wr

6wr

4wr

Responses

  1. من تابستون گذشته رو اونجا بودم و هنوز دلگیرم از بلایی که سر این مکان نه تنها ملی بلکه جهانی اومده/

  2. – عکسات عالین
    با چه دوربینی عکس گرفتید؟
    حالات و روشنایی هوا خیلی طبیعی هستند

    ——————————
    ممنون – راستش همونطور که تو متن گفتم با دوربین موبایل بود چون دوربینم رو جایی جا گذاشتم!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

