نگاشته شده توسط: poshtekooh | مارس 4, 2009

جاده U / گردنه خرازان

شهرستان زیبای تفرش در شمال آن رشته کوهی هست که گردنه خرازان در آن بسیار معروف هست در منطقه که جدیدا هم آسفالت شده که در ادامه به روستای خرازان و سد ساوه باغهای انار و دشتهای ذرت منتهی میشه.

بر فراز این گردنه میشه مسیر طی شده رو همانند حرف U مشاهده کرد که در امتداد اون هم کوهی دیده میشه معروف به گندم کوه که به دماوند تفرش معروف هست! و گویند که در گذشته قلعه ای بر فراز اون بوده و گنجی هم نهفته هست و الان هم حریم آن حفاظت شده است!

و عده ای هم اعتقاد دارند که در بالای کوه سیلویی بوده جهت نگهداری گندم و از طریق شیارهای گندم مورد نیاز برای مردم رو به سطح پایین کوه هدایت میکردند که هنوز هم آثاری از شیارها موجود هست!

1oo1

Responses

  1. بسیار عالی بود سعید جان. لذت بردم جدن از دیدن این جاده جالب و تماشایی 🙂

    ————————-

    خیلی مخلصیم – انشالله ببرمت این جاده پیچ و خمش رو طی کنی حال تهوع بگیری! 🙂

  2. […] جاده U / گردنه خرازان شهرستان زیبای تفرش در شمال آن رشته کوهی هست که گردنه خرازان در آن […] […]

  3. خیلی ممنون من اهل خرازان هستم امیدوارم در سفری که دارم بتوتنم عکسهای جدیدی برای شما بفرستم

  4. تا نبيني نداني
    من هم يك خرازاني هستم وبه خرازاني بودنم افتخارميكنم درضمن اين روستا همه ازسادات هستندومردمي مهربان وبسيار ساده ومهمان نوازدارد خداوندهمه گذشتگان آنها رابيامرزد.

    • salam metonam man ba shoma kontakt dashte basham. me kham bedonam in rostaye kharazan kojast. chon kheli dost dashtam biyam bebinam. ghorbanet. Arash

  5. جاده بسیار زیبائی هست .چون خودم هم اصالتآ خرازانی هستم و با این اصالت افتخار میکنم.چون 90 ئرصد مردم این روستا از سادات هستند و مردمانی بسیار مهربان و مهمان دوست هستند

  6. جاده روستای خودمونه ……

  7. اتفاقا اصلا غلامرضا خرازاني كك نخورده نشيمن گز خورده بيد

  8. دو سال پیش رفتم و خیلی لذت بردم.. دلم تنگ شده بازم بخصوص وفتی که خاطرات کودکی اونجا برام زنده میشه.. یادش بخیر


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

