نگاشته شده توسط: poshtekooh | آوریل 13, 2009

گشت و گذار در کوچه باغهای روستای زاغر تفرش همراه با مخلفات! (ایرانگردی بهاری)

تعطیلات نوروز یه فرصتی دست داد یه گشتی تو روستاهای اطراف شهر تفرش بزنیم که یکی از این روستاها به اسم زاغر زیباییهای زیادی داره – یه پیاده روی مختصر اگه تو این روستا بکنی با صحنه های جالبی بر خواهی خورد که دیدنش خالی از لطف نیست (البته همراه داشتن مخلفات شدیدا لازم میشه در طول پیاده روی)

این جا یکی از کوچه های باریک و مسقف این روستا هست با خانه های کاهگلی

1ow

اینهم یکی دیگه از همون کوچه ها اوایل شب

8ow

هنگام پیاده روی به یه آب انبار از کار افتاده میرسیم که تهش معلوم نیست – البته همون بهتر که معلوم نبود چون تا تهش که رفتم جز آشغال چیز دیگه ای نبود!

2ow

یکی از باغهای گردویی که در امتداد یه کوچه قرار داره که درهم رفتگی شاخه های درختان گردو منظره جالبی رو داده اون قسمت و یه حسی به آدم میده که مجبور میشیم بساط مخلفات رو همین نزذیکا پهن کنیم تا بیشتر لذت ببریم

3ow

اینهم بساط پهن شده مخلفات همیشه همراه من که فکر کنم شدیدا رفیق سفر ما شده! البته یه مقداری سیخها ناهمگون هستند چون هر کدوم رو تو اون روستا با شرایط سختی پیدا کردیم و هر کدوم قبلا جهت کارهای دیگری استفاده میشدند! حتا یکی به حالت نیم دایره بود!

7ow

تو یکی از خونه های محلی به یه تنور قدیمی بر خوردم که مدتهاست دیگه استفاده ای ازش نمیشه! نون این تنور با اون جوجه کباب حسابی کیف ما رو میتونست بیشتر کوک کنه!

10ow

اینهم یکی از اتاقهای اون خونه قدیمی که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه اگه خوب بگردی!

9ow

اینهم معروف هست به گل بنفشه کوهیکه البته از گل بنفشه ای که ما میشناسیم خیلی کوچیک تر هست و این گلها رو میچینند و خشک می کنند و پودر آن رو برای ماست و دوغ استفاده میکنند! مثل همون گل محمدی!

5ow

4ow1

Responses

  1. ممنونم خیلی پست زیبایی بود
    کافیه خوب به اطراف نگاه کنیم هستند زیبایی هایی که مجال لذت بردنشون فراموش شده

  2. عجب جایی خوش به حالت! حالشو ببر.

  3. زيبا بود. من خودم تفرشيم و خيي لذت بردم…

  4. از شما به این خاطر که خانه من را نابود می کنید قدردانی می کنم.

    با انتقام، روح طبیعت

    ————————-
    روح طبیعت میشه بگی کجای طبیعت نابود شد؟

  5. سلام خيلي عالي بو د من خودم تفرشي هستم يعني اهل زاغرم خيلي خوشحال شدم كه مطلبي در باره ي زاغر ديدم خيلي خيلي از شما ممنونم منتظر مطالب جديد شما هستم ياحق

  6. سلام
    من برای ارائه درس روستام می خواستم از این روستا دیدن کنم می شه موقعیت دقیقشو برام میل کنید.
    ممنون
    mahsa_frn@yahoo.com


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

