نگاشته شده توسط: poshtekooh | مِی 5, 2009

نطنز منهای انرژی هسته ای و گلابی / مسجد جامع زیبا و افسونگر نطنز (ایرانگردی بهاری)

سفر به نطنز همیشه همراه خواهد بود با دیدن مسجد جامع زیبا و پر ابهت این شهر که فکر کنم بعد از گلابی و جدیدا انرژی هسته ای معروف ترین بخش نطنز است! یعنی نطنز منهای انرزِ هسته ای و گلابیش که جذابیتهای خودشون رو دارند با داشتن این مسجد هم به جذابیت هاش اضافه شده!

مسجد متعلق به دوره آل بویه و ایلخانیان هست که معماری زیبا و افسونگری دارد و از خرابی هم فعلا رهایی پیدا کرده و در این مسجد میشه معماری چند دوره رو مشاهده کرد. مسجد مرکب است از یک شبستان هشت ضلعی گنبددار مشرف برصحنی که چهار ایوان دارد. اضلاع صحن را دهلیزها و نمازخانه‌های مختلف به هم متصل می‌سازد. در حیاط مسجد جوی آبی هست که در آن چشمه ای جریان دارد که حتی با دقت زیاد هم به سختی بشه جهت جریان آب رو تشخیص داد.

1ke

2ke

6ke

3ke1

4ke

5ke


پاسخ

  1. بابا عکاس. بابا ايرانگرد . مخلصيم

  2. سلام سعید جان

    حافظهٔ خوبی‌ داری! ممنون که به یادم بودی. نطنز مرا یاد یکی‌ از آخرین سفرهای ایرانم می‌‌اندازد قبل از اینکه مهاجرت کنم. در مسیر برگشت از اصفهان با بچه‌های دانشکده فنی آنجا توقف کردیم و من مبهوت آسمان آبی، سکوت شهر و معماری زیبای مسجد شدم. آن روزها حسرتی بر دلم می‌گذرد که چرا وطنم را آنطور که شایسته بود ندیدم.

    ===

    هر چند بی‌ ربط است ولی‌ دلیل بسته شدن حسابم را اینجا نوشتم:

    اجرای قوانین بالاترین

    همیشه شاد باشی‌!

    —————————-
    سلام بر کرگدن بزرگ و عزیز
    آقا ما به فکر رفقا همیشه هستیم – یادمه اونروز عکسهای بیشتری خواستی که من نداشتم – به هر حال امیدوارم باز شما رو ببینیم در جمع دوستان که ما دلمون به همین بچه های قدیمی خوش هست و وگرنه جذابییت دیگه ای نداره!

  3. قشنگ بود. خوش گذشت؟

  4. سلام سعید خان!
    من زیون هستم، وبلاگت رو با اجازه لینک کردم.
    زنده باشی، ایشالله درد بی درمون نگیری!!
    roozgaronline.blogspot.com


بیان دیدگاه

دسته‌بندی